Nauruvaroitus!
Käy pissalla ennen pidemmälle lukemista.
Älä syö/juo mitään lukiessasi.
Jos olet vakavamielisellä työpaikalla, säästä teksti parempaan ajankohtaan.
Avasin aamukahvin kaveriksi tuttuun tapaan Facebookin. Toveri Minna V. oli linkittänyt suhteellisen vaarattoman oloisen ilmoituksen. Klikkasin auki ja odotin jotain pikkunokkelaa, hahhahhauskaa myyntitekstiä jossa myydään loppuunajettua reuhaketta ja vaihdossa huomioidaan naapurin komia rouva tai sata hehtaaria järeää perämehtää. Tällä kertaa yllätyin, enemmän kuin iloisesti sillä tämä tarina on eeppinen! Kopioin ilmoituksen tekstin tähän suoraan sillä tiedän, että harva linkkejä aukoo.
Lopussa on linkki itse ilmoitukseen, kuvissakin on katsomista.
Pitäkää hauskaa, missä lienettekin!
€€€
Sisätilat ja mukavuudet
Keskuslukitus, Lohkolämmitin, PenkinlämmittimetElektroniikka
Äänentoistojärjestelmä, Audio-sisääntuloliitäntäMuut
Vetokoukku, Erikoisvanteet, Kahdet renkaatTekniset tiedot
Teho: 85 kW / 115 Hv, Huippunopeus: 190 km/h, Henkilömäärä: 5, Ovien lkm: 4, Kulutus: Kaupunki: 8 l/100km, Maantie: 6 l/100km, Yhdistetty: 7 l/100km, Omamassa: 1 000 kg, Kokonaismassa: 1 375 kgLisätiedot
Jaa
luottokulkine talouteen hakusella tai metsämiehelle pystyvä ratsu joka
ei pelekää pieniä eikä isoja kanttikiviä eikä urasia mettäteitä ?
Vai kenties halapa ylläpitonen ensiauto ? Tai kakkosauto tai kolmosauto tai muuten vaan pihalle ihmetystä herättämään ?
Tässähän semmonen ois aivan joutilaana, voishan
tuon itelläki piettää ku ei se miksikään mene vaikka vuosikymmenet
vierii, 1.6 Twincami isolohko jysähtää käymään lämpötilojen ääripäistä
toiseen ninku tyhyjää vain.
Meinaa vaan tässä pitkästyä ku pyssyy
kynnenaluset puhtaana ku eihä nämät tämän mallin Corollat tarvi ku ajjaa
eikä tarvi pestä niin pitää laittaa joku harrastemallinen auto niin
pääsee ruuvaamaan. (Saksalainen)
Ei ole mittää vikkaa, muuta ku että päältäpäin on jo vähän aika patinoinu tätä mutkasten teitten väsymätöntä kiertäjää.
Julkisivun puoli kuitenki rohki siisti.
Erikoinen Jubilee-mallin kaksoisväritys joka
herättää kunnioitusta ja tarvittaessa pelkoa kanssa-autoilijoissa.
Konepelti ja perälunkka kirkkaamman sinisen sävyä että löytää helpommin
autolle takasin marjareissulla, konttiin muljahtaa komiasti neljä vatia
puolukkaa ja poimuri.
Jos pimiällä meinaa lähtiä maastoon niin teippaa
töötin pohjaan niin aina kuulee missä pirssi on vaikka sestoo usiammanki
vaaran taakse, kyllä se kolomatta päivää huutaa ku akku on melekein
uus. Tai ainaki nii puhas että voi sanoa että se on uus ku ei kato
silmiin. Eli melekein uus.
Harvinaisen SE-mallin varustelun huomaa heti oven
auki käpälöityään, kuskin ovesta löytyy SÄHKÖ-toimisen keskuslukituksen
käyttökytkin ja nopea silmäys mittariston suuntaan kertoo sieltä
löytyvän pensavalojen ja muitten instrumenttien lisäksi harvinaista
herkkua Japanin diskopalloissa, eli kierroslukumittarin.
Kaikki pellaa. Kuitenki joku kirkiisi soittaa ja kysyy niin lue ensin nämä;
Pyyhkijät, pellaa. On tihkumallia, nopiaa ja
helevetin kyytiä vispottavaa mallia. Pyyhkijänsulat on hyvässä
synkronissa ja ei kitise eikä kihinuta.
Puhallin, pellaa. Joka noppeuvella ja puhaltaa
kuumaa ja helevetin kuumaa. Seksihelteilläki seleviää ku vääntelee
vintikoita auki kelin ja vauhin mukkaan.
Moottori, pellaa tietenki. Ei syö öljyä, pellaa
kaikilla maailman pensoilla eikä puhaltele sinistä ja käypii ko
käkikello. Tasatunnein karjahtelee.
On ni hiljanen ja siisti käynnilleen että pittää välillä kielellä kokkeilla pakosarjasta että onko se etes käynissä.
Vaihelaatikko ja kytkin, pellaa. Ei ees rusaha
kakkonen ninku joissaki nuorisomallin Corolloissa joskus käy, nehän lyö
pykälää vaihtaessa kynsille ninku ylitarkka naaraspuolinen kirstunsa
vartija baarin tiskillä valomerkin jäläkeen.
Ei ruspota vetonivelet eikä muutenkaan kuulu mittään ylimäärästä kilkettä vaikka huonompaaki keinoa laskettelee.
Valot, pellaa ja näyttää kaikkiin oikeisiin
ilimansuuntiin ja valojen ikkunat ehjät. Voin ottaa pimiälläki kuvia jos
joku haluaa.
Mutta en autosta.
Tuulilasi, pellaa. Vaihettuki joskus ja
vasemmanpuoleinen ikkunanreunuslista on lentäny helevetin teille jossaki
ohituksessa. Voin siihen myykilauan naulata jos mahollinen ostaja niin
haluaa.
Sisusta, aivan asiallinen. Ei ole päästetty mitään lapsi- tai kärppälaumaa kirveen ja petkeleen kanssa hyttään reuhuamaan.
Kuskin jakkaralle on aina nii kovasti tunkua että siitä on vähän reunus kulevunu.
Tai sitte siihen jakkaraan on tarttunu karhunrauvat mettäreissulla.
Ei ole kuskattu mittään koiria eikä mettäsikoja
eikä ole ollu hajukuusia haittoina roikkumassa niin aivan on autenttinen
vanhan Tojotan herraskainen hajumaailma hytässä.
Gramofooniki on aikoinaan päivitetty
alkuperäsestä kiikarimankasta Pioneerin soittimeen jossa roikkuu vielä
AUX-piuha niin saa vaikka tamagotsin tai Walkmanin kautta Veikko Lavin
soimaan ku päästelee kohti maisemaa.
Radioki kuuluu kyllä ni saa kuunella mettäradiosta uutiset ku juomuksille ajelee.
Justiinsa ostettu pilteri uus pakoputken alakupätkä joka makso saman verran ku tämä koko auto uutena.
Mutta onhan se rahan arvoki niistä ajoista muuttunu,
muistaa ko ennen vanhaan kulutusmaitopurkinki sai 45pennillä ja nyt ei
ole pennejä eikä kulutusmaitoa. Muutenpa se ei olekkaan muuttunu. Ei ole
Corollakaan.
Renkaat on alla aivan uuet kesämallin pinnat
erikoisalumiini-valsseilla ja talvirenkaatki on hyvissä piikeissä ku
visuna ajettu aina ajourien sivussa tai luiskassa ettei paljas asvaltti
syö nastoja tyhyjää.
Kopassa ei juurikaan ole mahonkia, lapin auto ninku kaikki mitkä on lapissa myynnissä.
helemat voin tervata niin nekkään ei näytä ni kiveksenhakkaamilta.
Pellit on suorat ja peilaa huonossaki valossa oman
naamankuvan takasin, sitä on monena aamuna väsyksissään niin peljänny
että pitäny lähtiä pyörällä.
Jarrut pellaa jalalla ja käellä.
Iskarit on tolokuissaan ja ei tyhyjiä pompi tai
kallistele, iskaritesti on justiin tehty ku Sikovuonon kurvin ajastin
satasta läpi ni vieruskaverilla ei menny pipo silmille.
Huoltokirja on varmaan joskus annettu muksuille
suttupaperiksi tai laitettu koiran aluseksi ni sitä ei ole, mutta osia
on vaiheltu sitä mukkaan ku niitä on hajonnu. Eli eipä juurikaan ole
vaihettu.
Jakopään remeliki sielä huilaa vielä ainaki 40 tonnia, voi tuurilla kokkeila pitempäänki.
Vetokuula löytyy tietenki niin perässä huilaa kärri tai vaikka taukotupa mettäkonehommiin palstalle.
Ku ei tyhjiä tinkaa ja räkytä ni kaupan pääle
äyskäri ja toinen samanlainen Corolla käänteisillä väreillä varaosiksi
ni saavatpa paikallisen kylän Essolla marttakerholaiset ihimeteltävää.
Mutta eihä näistä säry ikinä mittään ni siitähän saa vaikka kukkapenkin tai laittaa porstuaan kissalle pesäksi.
Ei muuta ku tule kaupoille, ehejä auto on.
Tehin painepesuritestinki ja ei puhaltanu mistään vettä hyttään.
Pensaaki kestää löysätä tankin täyteen eikä mene
pää huuruista sekasin muuta ku ajon hurmiosta eli tankkiki piettää ninku
kuuluuki.
Tankillisella muuten ajjaa komiasti puoli kessää
jos ei kovin tyhjää karjauttele, mieli kyllä välillä tekkee pukata Sievi
tulipeltiä vasten ku poikaset alakaa kaiken maailman rihneillä
työntymään puskuriin katteuksissaan,
vetojahan tässä on niin että heleposti päästelee vahingossa semmosta kyytiä että saattaa siniset miehet liputtaa varikolle.
Auto liikehtii Ivalossa, soita jos olet tulosa koeajolle ja jos en itte jouva paikan pääle ni jätän avaimet silimään.
Saatan mie tämän kanssa jonneki vastaanki reuvahtaa jos pensat maksaa.
Soita vaikka vasiten, tingata saa jos osaa.
Vaihosaki voi tyrkyttää mitä vain, ei mittää
paska draagia kumminkaan. Eikä koiraa enkä solariumia huomioi vaihossa
ku niitä on jo tarjottu.
*Hox, Huom, Observe;
Auto tällä hetkellä varattu, minä en.
Foreign customers please use Google translator, you might be surprised.
*reps*
VastaaPoistaEn ostais, mutta hemmetin hyvä ilmoitus! :D
Toi myyjä on kuulema saanut treffikutsuja ja työtarjouksenkin.
PoistaNo en ihmettele! :D
PoistaVarmaan kohta BB-talossa :D
PoistaTuon ilmoituksen rustaamiseen on kulunut aikaa ja parit keppanatkin varmaan :)
VastaaPoistaIlmiömäinen tarinaniskijä. Jos nyt on vähän lapinlissää lyöty niin hyvä vain. Tuon auton jos itselleen laittaisi, olisi takuusti hymy huulilla aina ajellessa.
PoistaTämä on tosi hyvä ja tästä oli juttua radiossakin!
VastaaPoistaTekijä oli joutunut jopa laittamaan puhelimensa kiinni koska se oli soinut jatkuvasti mitä en yhtään ihmettele sillä kyseessä on varsinainen verbalisti!
Siinä radiojutussa muuten mainittiin sivulatausten ja jakojen määrä joka oli aivan huikea mutta en harmikseni muista yhtään niitä lukuja.
Joo niin oli juttua. Latausten määrä oli huima, jakojakin yli kymmenentuhatta.
PoistaTämä jää elämään historiaan!