tiistai 10. marraskuuta 2015

Tihkutiistai

Harmaskuu on täällä. Se on päällä ja se käy myös mielen päälle.
Kuviakaan en laita kun niin on ankeaa.

Tänään pääsin kuitenkin kahteen ensimmäistä kertaa elämässä -juttuun. Eka oli LPG-hoito. Salilla on fysioterapeuttiopiskelija tekemässä viimeistä harjoittelujaksoaan ja hänen tekemänsä LPG:t kustantavat kokonaisen kympin á 45 minuuttia. Olihan vinha kokemus.

Minulla on ollut hirmuisen kireät polven ulkosyrjät ja penikkatauti on riivannut kinttuja nyt muutaman viikon. Liikunnan vähyyttä, sanon minä. Olen sattuneesta syystä nyt ottanut vähän löysemmin ja tämän siitä saa, kipeäksi tulen.

LPG on eräänlaista imurullaushoitoa jossa hinkutetaan hoidettavaa aluetta alipaine'suuttimella'. Paljaalle iholle sitä ei tehdä joten varasin ohuimmat treenipöksyt mukaan.

Teki juuri niin mojovanmuikean kipeää, että varmasti osui kohteeseen. Muuta eroa en oikeastaan entiseen huomaa kuin sen, että vessassa saa juosta tiuhemmin.
Seuraava hoito tehdään ensi viikolla.

Toinen elämässä ekaa kertaa -juttu oli geelikynnet. Olen ansioitunut paikallisen kauneushoitolan asiakkaana niin, että sain ilmaisen hoidon valinnan mukaan. Kun en osannut päättää mitä vaivaa hoidettaisiin, päädyin kynsiin. Käpälät ovat kovilla kun en minä osaa tallihommia hanskat kädessä tehdä ja heinätkin otan paalista paljain käsin.

Joka välissä pitää pestä ja rasvaahan ei ole tietenkään juuri silloin saatavilla kun sitä tarvittaisiin.
Nyt on kynnet lyhyet ja kultukimalteiset. Ihan hauskat. Kuulema geelaus kestää kuukaudenkin verran, oma kynsi kasvaa siellä lakan alla ihan normaalisti.

Kivaa on se, että kynnen pinta on ihanan sileä vaikka kultahippusia onkin monta kerrosta.

Iltapäivän muihin riemunhetkiin kuului ehdottomasti Ponimiehen ja Nuorimmaisen valmennustunti PT:n ohjeistuksessa. Hikihän niille tuli, molemmille. Mutta kaunista laukkaa ja hyvää ravia tekivät. Melko vaikeitakin tehtäviä (minun tasoltani katsottuna) suorittivat, mm. kolmikaarista kiemurauraa laukaten ja keskimmäinen kiemurankaari ravissa.

Ponimies edistyy, Nuorimmainen edistyy. Tosi kivaa sitä tekemistä on katsoa.

Illan ohjelmassa on vielä Leffen trimmaus eli koneella ajelu. Pään päälle haluan mahtiananaksen ja korvat saa jäädä pidempään karvaan. Muut otetaan kokolailla lyhyeksi.
Huomenna mennään haalarikauppaan.

Eipä mulla tänään muuta,
tihkusateesta terveiset, missä lienetkin!

---


PeeÄäs: Vappupilli on taas poikamies, viimeinenkin rouvakokelas löytyi hengettömänä. Leskeä ei sureta, rääkyy ihan entiseen malliin ja pyrkii kochien selkään heti kun kukolta silmä välttää.



2 kommenttia:

  1. Olisko kuvia saatavilla kuitenkin niistä geelikynsistä? Se on kans koskaan kokeilematon juttu mulla.

    Joko ensilumi Karjalan suunnalla satelee? Meillä harvinainen valoilmiö valaisee puiden latvoja, pakko lähteä ulos ihmettelemään auringon paistetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on mulla yksi... Hoidan kuitenkin päivän muut kiireet alta pois, ekaksi taitaa ehtiä Peetun morsian, tulee vielä uudelle käynnille. Peetu parkaa ;-)

      Poista

Ilahdun kovasti kaikista kommenteista.
Voit myös laittaa minulle sähköpostia hirnakka@gmail.com