tiistai 12. elokuuta 2014

Lapinmiehen auto

Nauruvaroitus!
Käy pissalla ennen pidemmälle lukemista.
Älä syö/juo mitään lukiessasi.
Jos olet vakavamielisellä työpaikalla, säästä teksti parempaan ajankohtaan.


Avasin aamukahvin kaveriksi tuttuun tapaan Facebookin. Toveri Minna V. oli linkittänyt suhteellisen vaarattoman oloisen ilmoituksen. Klikkasin auki ja odotin jotain pikkunokkelaa, hahhahhauskaa myyntitekstiä jossa myydään loppuunajettua reuhaketta ja vaihdossa huomioidaan naapurin komia rouva tai sata hehtaaria järeää perämehtää. Tällä kertaa yllätyin, enemmän kuin iloisesti sillä tämä tarina on eeppinen! Kopioin ilmoituksen tekstin tähän suoraan sillä tiedän, että harva linkkejä aukoo.

 Lopussa on linkki itse ilmoitukseen, kuvissakin on katsomista.

Pitäkää hauskaa, missä lienettekin!

€€€

Sisätilat ja mukavuudet

Keskuslukitus, Lohkolämmitin, Penkinlämmittimet

Elektroniikka

Äänentoistojärjestelmä, Audio-sisääntuloliitäntä

Muut

Vetokoukku, Erikoisvanteet, Kahdet renkaat

Tekniset tiedot

Teho: 85 kW / 115 Hv, Huippunopeus: 190 km/h, Henkilömäärä: 5, Ovien lkm: 4, Kulutus: Kaupunki: 8 l/100km, Maantie: 6 l/100km, Yhdistetty: 7 l/100km,  Omamassa: 1 000 kg, Kokonaismassa: 1 375 kg

Lisätiedot

Jaa luottokulkine talouteen hakusella tai metsämiehelle pystyvä ratsu joka ei pelekää pieniä eikä isoja kanttikiviä eikä urasia mettäteitä ?

Vai kenties halapa ylläpitonen ensiauto ? Tai kakkosauto tai kolmosauto tai muuten vaan pihalle ihmetystä herättämään ?

Tässähän semmonen ois aivan joutilaana, voishan tuon itelläki piettää ku ei se miksikään mene vaikka vuosikymmenet vierii, 1.6 Twincami isolohko jysähtää käymään lämpötilojen ääripäistä toiseen ninku tyhyjää vain.

Meinaa vaan tässä pitkästyä ku pyssyy kynnenaluset puhtaana ku eihä nämät tämän mallin Corollat tarvi ku ajjaa eikä tarvi pestä niin pitää laittaa joku harrastemallinen auto niin pääsee ruuvaamaan. (Saksalainen)

Ei ole mittää vikkaa, muuta ku että päältäpäin on jo vähän aika patinoinu tätä mutkasten teitten väsymätöntä kiertäjää.
Julkisivun puoli kuitenki rohki siisti.

Erikoinen Jubilee-mallin kaksoisväritys joka herättää kunnioitusta ja tarvittaessa pelkoa kanssa-autoilijoissa. Konepelti ja perälunkka kirkkaamman sinisen sävyä että löytää helpommin autolle takasin marjareissulla, konttiin muljahtaa komiasti neljä vatia puolukkaa ja poimuri.

Jos pimiällä meinaa lähtiä maastoon niin teippaa töötin pohjaan niin aina kuulee missä pirssi on vaikka sestoo usiammanki vaaran taakse, kyllä se kolomatta päivää huutaa ku akku on melekein uus. Tai ainaki nii puhas että voi sanoa että se on uus ku ei kato silmiin. Eli melekein uus.

Harvinaisen SE-mallin varustelun huomaa heti oven auki käpälöityään, kuskin ovesta löytyy SÄHKÖ-toimisen keskuslukituksen käyttökytkin ja nopea silmäys mittariston suuntaan kertoo sieltä löytyvän pensavalojen ja muitten instrumenttien lisäksi harvinaista herkkua Japanin diskopalloissa, eli kierroslukumittarin.

Kaikki pellaa. Kuitenki joku kirkiisi soittaa ja kysyy niin lue ensin nämä;
Pyyhkijät, pellaa. On tihkumallia, nopiaa ja helevetin kyytiä vispottavaa mallia. Pyyhkijänsulat on hyvässä synkronissa ja ei kitise eikä kihinuta.

Puhallin, pellaa. Joka noppeuvella ja puhaltaa kuumaa ja helevetin kuumaa. Seksihelteilläki seleviää ku vääntelee vintikoita auki kelin ja vauhin mukkaan.

Moottori, pellaa tietenki. Ei syö öljyä, pellaa kaikilla maailman pensoilla eikä puhaltele sinistä ja käypii ko käkikello. Tasatunnein karjahtelee.
On ni hiljanen ja siisti käynnilleen että pittää välillä kielellä kokkeilla pakosarjasta että onko se etes käynissä.

Vaihelaatikko ja kytkin, pellaa. Ei ees rusaha kakkonen ninku joissaki nuorisomallin Corolloissa joskus käy, nehän lyö pykälää vaihtaessa kynsille ninku ylitarkka naaraspuolinen kirstunsa vartija baarin tiskillä valomerkin jäläkeen.
Ei ruspota vetonivelet eikä muutenkaan kuulu mittään ylimäärästä kilkettä vaikka huonompaaki keinoa laskettelee.

Valot, pellaa ja näyttää kaikkiin oikeisiin ilimansuuntiin ja valojen ikkunat ehjät. Voin ottaa pimiälläki kuvia jos joku haluaa.
Mutta en autosta.

Tuulilasi, pellaa. Vaihettuki joskus ja vasemmanpuoleinen ikkunanreunuslista on lentäny helevetin teille jossaki ohituksessa. Voin siihen myykilauan naulata jos mahollinen ostaja niin haluaa.

Sisusta, aivan asiallinen. Ei ole päästetty mitään lapsi- tai kärppälaumaa kirveen ja petkeleen kanssa hyttään reuhuamaan.
Kuskin jakkaralle on aina nii kovasti tunkua että siitä on vähän reunus kulevunu.
Tai sitte siihen jakkaraan on tarttunu karhunrauvat mettäreissulla.

Ei ole kuskattu mittään koiria eikä mettäsikoja eikä ole ollu hajukuusia haittoina roikkumassa niin aivan on autenttinen vanhan Tojotan herraskainen hajumaailma hytässä.

Gramofooniki on aikoinaan päivitetty alkuperäsestä kiikarimankasta Pioneerin soittimeen jossa roikkuu vielä AUX-piuha niin saa vaikka tamagotsin tai Walkmanin kautta Veikko Lavin soimaan ku päästelee kohti maisemaa.
Radioki kuuluu kyllä ni saa kuunella mettäradiosta uutiset ku juomuksille ajelee.

Justiinsa ostettu pilteri uus pakoputken alakupätkä joka makso saman verran ku tämä koko auto uutena.
Mutta onhan se rahan arvoki niistä ajoista muuttunu, muistaa ko ennen vanhaan kulutusmaitopurkinki sai 45pennillä ja nyt ei ole pennejä eikä kulutusmaitoa. Muutenpa se ei olekkaan muuttunu. Ei ole Corollakaan.

Renkaat on alla aivan uuet kesämallin pinnat erikoisalumiini-valsseilla ja talvirenkaatki on hyvissä piikeissä ku visuna ajettu aina ajourien sivussa tai luiskassa ettei paljas asvaltti syö nastoja tyhyjää.

Kopassa ei juurikaan ole mahonkia, lapin auto ninku kaikki mitkä on lapissa myynnissä.
helemat voin tervata niin nekkään ei näytä ni kiveksenhakkaamilta.
Pellit on suorat ja peilaa huonossaki valossa oman naamankuvan takasin, sitä on monena aamuna väsyksissään niin peljänny että pitäny lähtiä pyörällä.

Jarrut pellaa jalalla ja käellä.
Iskarit on tolokuissaan ja ei tyhyjiä pompi tai kallistele, iskaritesti on justiin tehty ku Sikovuonon kurvin ajastin satasta läpi ni vieruskaverilla ei menny pipo silmille.

Huoltokirja on varmaan joskus annettu muksuille suttupaperiksi tai laitettu koiran aluseksi ni sitä ei ole, mutta osia on vaiheltu sitä mukkaan ku niitä on hajonnu. Eli eipä juurikaan ole vaihettu.

Jakopään remeliki sielä huilaa vielä ainaki 40 tonnia, voi tuurilla kokkeila pitempäänki.

Vetokuula löytyy tietenki niin perässä huilaa kärri tai vaikka taukotupa mettäkonehommiin palstalle.

Ku ei tyhjiä tinkaa ja räkytä ni kaupan pääle äyskäri ja toinen samanlainen Corolla käänteisillä väreillä varaosiksi ni saavatpa paikallisen kylän Essolla marttakerholaiset ihimeteltävää.

Mutta eihä näistä säry ikinä mittään ni siitähän saa vaikka kukkapenkin tai laittaa porstuaan kissalle pesäksi.

Ei muuta ku tule kaupoille, ehejä auto on.

Tehin painepesuritestinki ja ei puhaltanu mistään vettä hyttään.

Pensaaki kestää löysätä tankin täyteen eikä mene pää huuruista sekasin muuta ku ajon hurmiosta eli tankkiki piettää ninku kuuluuki.

Tankillisella muuten ajjaa komiasti puoli kessää jos ei kovin tyhjää karjauttele, mieli kyllä välillä tekkee pukata Sievi tulipeltiä vasten ku poikaset alakaa kaiken maailman rihneillä työntymään puskuriin katteuksissaan,
vetojahan tässä on niin että heleposti päästelee vahingossa semmosta kyytiä että saattaa siniset miehet liputtaa varikolle.

Auto liikehtii Ivalossa, soita jos olet tulosa koeajolle ja jos en itte jouva paikan pääle ni jätän avaimet silimään.
Saatan mie tämän kanssa jonneki vastaanki reuvahtaa jos pensat maksaa.

Soita vaikka vasiten, tingata saa jos osaa.

Vaihosaki voi tyrkyttää mitä vain, ei mittää paska draagia kumminkaan. Eikä koiraa enkä solariumia huomioi vaihossa ku niitä on jo tarjottu.

*Hox, Huom, Observe;
Auto tällä hetkellä varattu, minä en.

Foreign customers please use Google translator, you might be surprised.





8 kommenttia:

  1. *reps*
    En ostais, mutta hemmetin hyvä ilmoitus! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi myyjä on kuulema saanut treffikutsuja ja työtarjouksenkin.

      Poista
    2. Varmaan kohta BB-talossa :D

      Poista
  2. Tuon ilmoituksen rustaamiseen on kulunut aikaa ja parit keppanatkin varmaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmiömäinen tarinaniskijä. Jos nyt on vähän lapinlissää lyöty niin hyvä vain. Tuon auton jos itselleen laittaisi, olisi takuusti hymy huulilla aina ajellessa.

      Poista
  3. Tämä on tosi hyvä ja tästä oli juttua radiossakin!
    Tekijä oli joutunut jopa laittamaan puhelimensa kiinni koska se oli soinut jatkuvasti mitä en yhtään ihmettele sillä kyseessä on varsinainen verbalisti!

    Siinä radiojutussa muuten mainittiin sivulatausten ja jakojen määrä joka oli aivan huikea mutta en harmikseni muista yhtään niitä lukuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin oli juttua. Latausten määrä oli huima, jakojakin yli kymmenentuhatta.

      Tämä jää elämään historiaan!

      Poista

Ilahdun kovasti kaikista kommenteista.
Voit myös laittaa minulle sähköpostia hirnakka@gmail.com